آخرین اخبار
کد مطلب: 126397
مجتمع پتروشيمي لردگان پروانه بهره‌برداري دريافت کرد
تاریخ انتشار : 1399/08/15
نمایش : 868
رييس اداره صنايع غيرفلزي سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري گفت: مجتمع پتروشيمي لردگان با تکميل واحدهاي توليدي اوره و آمونياک و رعايت قوانين الزامي توليد، موفق به دريافت پروانه بهره‌برداري شد.

به گزارش خبرنگار سلام لردگان امين صلابت روز پنجشنبه پيرامون پتروشيمي لردگان اظهار داشت:اين مجتمع با تکميل تجهيزات و دريافت مجوزهاي قانوني زيست‌محيطي و دستگاه‌هاي نظارتي، موفق به دريافت پروانه بهره‌برداري از سوي سازمان صنعت،معدن و تجارت استان شد.

وي افزود:عمليات احداث شرکت پتروشيمي لردگان که يکي از شرکت‌هاي گروه پتروشيمي سرمايه‌گذار ايرانيان است در زميني با ۱۰۰هکتار در منطقه فلارد از سال ۸۷ آغاز شد.

رييس اداره صنايع غيرفلزي سازمان صنعت ، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري گفت:توليد اين مجتمع اوره و آمونياک است که ظرفيت توليد سالانه يکهزار و ۷۳ تن اوره و ۶۷۷تن آمونياک را دارد.

به گزارش سلام لردگان،شرکت پتروشيمي لردگان يکي از شرکت هاي تابعه گروه پتروشيمي سرمايه گذاري ايرانيان است که در زميني به مساحت۱۰۰ هکتار در منطقه فلارد و در ۵۵ کيلومتري شهر لردگان  و ۲۱۰ کيلومتري شهرکرد مرکز چهارمحال و بختياري  احداث و تجهيز شده است .

توليد اين مجتمع اُوره و آمونياک خواهد بود و ظرفيت توليد سالانه آن يکهزار و ۷۳ تن اُوره و ۶۷۷ هزار تن آمونياک است، که بخش عمده‌اي از آمونياک توليدي براي توليد اُوره در داخل مجتمع مصرف مي شود و ۷۴ هزار تن به صورت مازاد براي عرضه مستقيم به بازار در نظر گرفته شده است.  

عمده‌ترين کاربرد آمونياک در توليد انواع کودهاي شيميايي است، آمونياک را مي‌توان هم به صورت مستقيم به عنوان کود شيميايي به کار گرفت و هم در توليد مواد مانند نيترات آمونيوم، سولفات آمونيوم، مونوآمونيوم فسفات، دي آمونيوم فسفات و اُوره و ديگر کودهاي شيميايي از آن استفاده کرد.

لردگان در ۱۶۰ کيلومتري شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختياري قرار دارد.
منبع خبر: ايرنا
انتهاي پيام/630ل

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس